Říjen byl pro mě docela úspěšný čtecí měsíc. Dvanáct knížek
se mi povede málokdy. Chtělo by to víckrát, pak bych těch sto knih za rok měla raz dva.
Tak
ty jsou rovnou dvě a to Nabíječ od
Alice Clayton a Losing it od Cory
Carmack. Kousky z tohoto žánru jsou jednoznačně nejvtipnější. U žádné
fantasy jsem se nikdy takhle nezasmála. A smích je přece důležitý, takže v podobném
čtivu budu pokračovat, aspoň jednou za čas.
Harry
Potter a Vězeň z Azkabanu – J. K. Rowling
A
stejně nepřestane bavit. Tuhle sérii čtu znovu, ale s rozestupem mezi
jednotlivými díly okolo jednoho roku. Řekla bych, že už je to skoro deset let, kdy
jsem tento příběh četla prvně a musím říct, že jsem si ho tentokrát užila úplně stejně,
ne-li víc.
První
stříbrná kniha snů – Kerstin Gier
Komu
by se nelíbily Drahokamy, vždyť
přečíst je, zabere jen chvíli. Tahle autorka má tak poutavý styl psaní, že mi její knihy utíkají jako voda. Z předchozí série jsem se naučila, že i když Kerstin chvílemi píše o ničem, pořád je to dobré. Tak proč si nepřečíst od ní
něco dalšího ještě navíc se zajímavým nápadem?
Červený
trpaslík – Nekonečno vítá ohleduplné řidiče – Grant Naylor
No
dobře, ne přímo kniha, ale seriál určitě. A naruby přímo taky ne, ale důležitou
roli sehrál. Pro fanoušky je prostě povinnost si útlou knížečku přečíst a
uznávám, že nezklamala. Seriál sleduju snad od svých deseti let, a i když jsem
od začátku do konce viděla všechny série hned několikrát, ještě pořád mě to
neomrzelo. V psané formě jsem se navíc dozvěděla plno nových věcí, které
jsem předtím netušila. Že se říká, že opakovaný vtip není vtipem? Odmítám tomu
věřit.
Alchymie
věčnosti – Avery Williams
Autorka
si podle mě vybrala dost těžké téma. Psát o někom, kdo je přes čtyři sta let
starý? Nic lehkého. Takoví lidé podle mě více přemýšlí o věcech, které dělají a
nemyslím, že by byli impulsivní. Jak je tedy možné, že přesně to jsou
vlastnosti hlavní hrdinky? Podobný příběh potřebuje hodně rozmýšlení a ne, že napíšu
první věc, co mě napadne, nebo ještě lépe, co bych v té situaci udělala
já. Ani dítě a stařec se v konkrétní situaci nerozhodnou stejně.
Soumrak
království, Jaro rebelů – Morgan Rhodes
Anotace
mě zaujala okamžitě a příběh taky nezklamal. Jak hlásá obálka prvního dílu,
mezi Písní ledu a ohně a touhle sérií
je opravdu znát jakási podobnost. Jenže tady jsou jednotlivé kapitoly více
zaměřené na postavy, jejich pocity a myšlenky. Občas mi ale přišlo,
že si autorka řekla něco ve smyslu „Když se to podařilo Martinovi, u mě to bude
stejné“ a pak jako by tlačila svůj příběh násilím do jakéhosi směru, který
pomalu už ani nedával smysl.
Nejkrásnější
– Marissa Meyer.
Jestli
bych měla Levanu popsat jedním slovem, bylo by to právě slovo zajímavá. Ve
většině případech jsem totiž netušila, jestli tu mrchu nesnáším a nadávala jí
tak, že by se za to ani dlaždič stydět nemusel, nebo mi jí bylo líto. Přece
jenom to nebyla její chyba, že se chovala právě takhle, alespoň ve většině
případech. Když je někdo k něčemu vychovaný, je těžké to pak změnit, když
mu to ani nepřijde podivné.
Arkádie
– Procitnutí – Kai Meyer
Já
si prostě nemohla pomoct. Jakmile jsem tu obálku spatřila, tak neexistovala
jediná možnost, že bych si knihu nepřečetla. Ani jedna. A kdo by nechtěl Romea
a Julii v moderní době a ještě k tomu spojené s mafií?
Zcela nový objev:
Nevítaní
– Sophie Jordan
Pravda, že příběh plynul na můj vkus trochu moc pomalu, ale nakonec jsem se akce přece
jenom dočkala. Konec pro mě byl trochu matoucí, protože jsem nečekala takový
klid, jaký tam panoval na několika posledních stránkách. Ale však co, nemůžou
být všude jenom cliffhangery.
Kniha, na kterou jsem si připadala
příliš stará:
Spirit
Animal – Zrození hrdinů – Brandon Mull
Proč
tahle série začala vycházet tak pozdě? Proč ne o pár let dřív. Jak už jsem ale zmínila v recenzi,
věděla jsem do čeho jdu. Prostě jsem jen byla zvědavá, jak si nápadem Zlatého kompasu poradí a musím říct, že
celkem slušně. Pěkný úvod do série.
Žádné komentáře:
Okomentovat