pátek 16. října 2015

Objevy, zázraky a chyby (1)

Teď vidím, že jsem naposledy zveřejnila přečtené knihy kdesi v dubnu. Jak jsem mohla svůj blog takhle zanedbávat? Právě se to chystám napravit. Sepíšu zde, co jsem za těch pět a půl měsíců přečetla, a protože jsem zdaleka nenapsala na všechny recenze, pokusím se alespoň teď ke každé napsat pár slov. A jelikož je to celkem 35 knížek, tak se raději dám do toho.





Kniha, která mi byla doporučena:

     Ready Player One – Ernest Cline
     Před pár měsíci jsem se kamarádce zmínila o Erebosu a ona mi na oplátku pověděla o tomhle kousku. Ještě dneska stále žasnu nad promyšleností celého příběhu a hlavně jeho originalitou. Nad hlavními i vedlejšími postavami. Tahle kniha rozhodně stojí za přečtení a zasloužila by si daleko větší pozornost.







Kniha, která mě zklamala:

     Polibek pro Annu – Stephanie Perkins
     Opravdu si nemůžu pomoct, ale mezi zklamání opravdu musím zařadit tohle. Nacházela jsem samé dobré ohlasy už nějakou dobu. Samozřejmě, že jsem se chtěla přesvědčit, zda je to pravda. Ale když o tom tak zpětně přemýšlím, co se vlastně v celé knize dělo, připadá mi, že skoro nic. Ale všechno zlé je k něčemu dobré a tím myslím to, že bych se od tohoto žánru měla držet dál. Nekritizuji samotnou knihu, ale na mě obsahuje příliš málo akce.

Kniha, která si nedokázala udržet mou pozornost:

     Resident Evil – Konspirace Umbrella – S. D. Perry
     Pokud si kniha nedokáže udržet mou pozornost, málokdy se stane, že ji dočtu do samotného konce, tady se mi to ale povedlo. Jednoduše jsem zase zatoužila po nějakém zombie příběhu, tak proč si nevybrat podle svého oblíbeného filmu. Jestli to bylo učením nebo jinou událostí, to už po takové době nezjistím, přesto si ale vzpomínám, že jsem kolikrát musela stránku přečíst podruhé. Mé myšlenky v té době odjížděly na dovolenou do dalekých krajů a já se musela velmi snažit, abych je dotáhla zpátky.



Kniha, na kterou jsem se chystala už nějakou chvíli:

     Throne of Glass – Sarah J. Maas
     Jednoznačně tahle. Chtěla jsem si ji přečíst už od té doby, co vyšla v originále. Ani nevím jak, ale dozvěděla jsem se o ní daleko dřív, než se o ní začalo mluvit. Stačilo mi slovo nájemný vrah a bylo jasné, že tenhle kousek musím mít. Zůstává mi záhadou, jak je možné, že jsem knížku začala číst až o tři roky později. Ale teď aspoň nemusím čekat na další díly (alespoň ne na všechny).


Kniha čtená naslepo:

     Nádherná katastrofa – Jamie McGuire
     Moc hezký příběh, o kterém jsem předem neměla ani tušení. A to včetně anotace, doporučení nebo jediného komentáře, úryvku či citátu. Uznávám, že zde nelze přehlédnout jednotlivá klišé, ale v žádném případě nelituji, že jsem knihu přečetla.



Kniha, kterou jsem si zaručeně musela obohatit svou knihovničku:

     Pátá vlna – Rick Yancey
     A kdo byl se mnou alespoň jedinkrát v knihkupectví, tak vám poví to samé. Já totiž kolem regálů s tímto kouskem chodila týdny, ne-li měsíce, a pokaždé jsem na knihu ukázala a pověděla všem okolo, „Tuhle si jednou koupím.“ Cizí lidé však mou samomluvu moc neocenili. A pak konečně přišla ta chvíle, kdy jsem jeden konkrétní výtisk přinesla k pokladně, a pak si ho zabalený v tašce jako novorozeně v zavinovačce donesla domů.





No dobře, ze 35 jsem zvládla 6, ale to se taky počítá, někde se začít musí. Zítra snad přidám další.

Žádné komentáře:

Okomentovat