středa 18. června 2014

Real: Katy Evans

Brooke Dumasová se vždy toužila dostat na olympijské hry. Její sen o zlatu roztříštilo zranění kolene, nyní proto jako fyzioterapeutka pomáhá podobně zraněným sportovcům. Nejlepší kamarádka Melanie ji jednoho dne zavede na zápas v boxu, který jí změní celý život – potká zde slavného zápasníka Remingtona Tatea. Brooke je přesvědčena, že to jediné, co po ní chce, je rychlovka na jednu noc, on si ji ale najme jako svou fyzioterapeutku. Brooke to k Remingtonovi přitahuje, chce ho víc, než kdy chtěla cokoli jiného, on se ale drží zpátky. Remington chce poprvé v životě skutečný, vážný vztah, nejprve ho ale Brooke musí opravdu poznat – i se všemi jeho temnými tajemstvími.






Na tuto knihu jsem se upřímně hodně těšila, i když jsem ji začala číst jen dva dny po tom, co jsem si jí všimla. Obálka super a anotace taky nebyla k zahození. Rychle jsem přečetla začátek a dostala se do děje, ale nemohla jsem si nevšimnout, že se často opakují stejná slova nebo téměř i celé odstavce. Pokaždé, když autorka popisovala pocity Brooke, jako bych měla déjà vu, jako bych se přenesla zpátky na začátek, kde se stále opakovaný popis objevil poprvé.
Postavy mi nějak nepřipadaly sympatické, jak dříve nedostupná Brooke, tak úplně dokonalý Remy. Prostě tomu, co autorka napsala nešlo uvěřit. A to dokonce i fantasy je většinou více reálné než tenhle příběh.
Možná jen nemám takovou romantickou povahu, jinak bych určitě knihu zbožňovala. Ale nějak mě neoslovila ani stylem psaní, kterému chyběla větší slovní zásoba, postavami nebo příběhem, který není až tak originální, jak jsem si ze začátku myslela.
Čekala jsem víc – od zápasů, charakterů postav i od vcítění do příběhu, protože po tři stech dvaceti stránkách nemůžu říct, že bych Brooke nebo Remyho znala aspoň z třetiny. Jako by se v příběhu objevil jen kousek z povahy a oni se zamilovali jen do části, kterou ten druhý chtěl ukázat. A Remyho minulost, taky postrádala originalitu, sice je to teprve asi pátá knížka, kterou jsem z tohoto žánru četla, ale i tak už se v jedné z nich objevilo něco podobného a bylo to mnohem lépe napsané a popsané pro své čtenáře. Nora se zde objevila jako hloupá naivní sestra, pro kterou bych já nehnula ani prstem, protože si za to mohla sama. Nevím kolik jí přesně bylo (myslím, že něco málo přes dvacet), ale osobně neznám nikoho, kdo by byl tak nezodpovědný. Dokonce ani já bych neudělala něco jako, a to ne protože já jsem zodpovědná (což nejsem), ale protože mi to připadá dost trapné.

Ale přesto měla kniha i světlé stránky – překvapivý konec a pěkné rozuzlení, to se jí musí nechat. I když bylo už od začátku jasné, jak příběh dopadne – a já nejsem zrovna fanoušek předvídatelných knih.
V příběhu se objevilo, že lidé se smáli někomu, kdo si právě zničil život a jeho sny se staly nedosažitelnými. Ve skutečnosti to lidé dělají vždycky a pořád, a tahle kniha na to jen poukázala. Jen kdyby lidé nebrali zábavu na úkor druhých za samozřejmost a raději si všímali, jak se ti druzí potom cítí.

V češtině už vyšel druhý díl, ale nijak se do něj nehrnu. Příběh nebyl zakončený nějakou záhadou nebo tajemstvím, v ději se neobjevil žádný náznak, o co by mělo jít v následující knize, a já tak nemám nic, co by mě k ní znovu přitáhlo nebo na co bych se měla těšit.
Ale v žádném případě neříkám, že vám by se kniha nemohla líbit, přece každé dílo si najde své obdivovatele. Jenom mě tohle nějak nesedlo.





Hodnocení: 2/5

Žádné komentáře:

Okomentovat