úterý 26. listopadu 2013

Dech: Sarah Crossan

Po Zlomu, kdy se kyslík v atmosféře snížil na pouhých šest procent, se zachránilo velmi málo obyvatel. Vynalezli kapsule, kde lidé mohou dýchat, avšak kyslík je vzácný a jen málo lidí ho má nadbytek.
Quinne je syn vysoko postaveného generála v armádě. Jeho kamarádka Bea se snaží dostat na vyšší postavení ve společnosti aby zachránila svou rodinu. Alina pracuje pro Odboj s cílem žít mimo kapsuli, kde je podle organizace Dech jediné místo, kde se dá přežít. Odboj se snaží dokázat, že se mýlí a pěstuje stromy v Divočině. Když je zabit Alinin kamarád, tak s největší pravděpodobností bude další na řadě, proto se vydává na útěk. Přes hranice ji dostane Quinne, protože zrovna jedou stanovat s Beou mimo kapsuli. Alina jim během cesty poví proč je na útěku, a o co se snaží. I když by si měli hledět svýho vydávají se za ní přes trosky starého světa. Mají však kyslík jen na dva dny a třetí den se objeví plno problému, když ještě k tomu zjistí, že ostatní z Odboje nejsou tak přátelští jako Alina.



Hodnocení podle mě:

Když tato kniha vyšla, nijak zvlášť mě to k ní netáhlo. Vlastně mi to nepřišlo ani jako moc originální nápad, teď už je hodně knížek, kde skupina lidí chce ovládat ty ostatní, kterým je něco odepřeno. Myslí, že mi to po přečtení připadá jako pořád to samé, ale když už jsem se knížce dostala, tak jsem si ji prostě musela přečíst. Jenom mi tam trochu nesedělo, když Quinne říkal, že by mu nevadilo umřít tím, že mu dojde vzduch. A o pár kapitol dál říkal, že takhle umřít nechce, že je to nejhorší způsob smrti. A taky bylo trošku divné, že u jeho projevu křičeli "Vypněte mu mikrofon", ale přitom, kdyby byl ministr opravdu takový, jakého ho autorka popsala, tak by ho na místě zabil.

Žádné komentáře:

Okomentovat