sobota 6. dubna 2013

Delirium, Pandemonium: Oliver Lauren

Ve světě, kde žije Lena je láska zakázaná. Každý
člověk po dosažení osmnácti let podstoupí náročnou operaci, po které jim mozek přestane cítit lásku, nedokážou milovat ani mít někoho rádi. Ve školách mají zakázáno číst tragédie od Shakespera a jiné podobné knihy. "Láska zabíjí", s touto větou žijí všechny děti a není naděje, že by "léčbu" nepodstoupily. Leně zbývají měsíce a odpočítává je s nadšením. Žije se svou tetou a dvěmi sestřenicemi, protože její matka i po třech zákrocích pořád trpěla nemoci Amor Deliria = byla zamilovaná. Zavřeli ji do vězení pro podobné lidi, u kterých se tato "nemoc" nedala vyléčit, a tam už ji čekala jenom smrt. Měsíce se krátí a Lena jen sleduje, jak se blíží datum jejího zákroku. Avšak pak se stane něco, co se nikdy nemělo stát - zamiluje se.




Hodnocení podle mě:
Knížka se mi líbila, protože to je ještě takové neohrané téma. Žádnou podobnou knížku jsem zatím nečetla, takže se hodně bavila. Nutilo mě to taky se zamyslet nad životem a co bych na jejím místě udělala já. Na druhý díl se velmi těším, a protože už vyšel, mám v plánu si ho co nejdříve koupit.












Po útěku se Lena ocitá v Divočině a musí se smířit s faktem, že všechno, pro co doposud žila, lidi, které poznala - to všechno je už jen minulostí a neexistuje žádné předtím. Sama bez Alexe se připojí ke skupině Ilegálů, kteří mají v úmyslu proniknout do světa "na druhé straně", kde se zúčastní velké ceremonie. Tu uspořádala ABD - Amerika bez deliria - organizace hlásající nevyhnutelnost léčby. Potom však Lena střetává Juliana, jednoho z hlavních řečníků, chlapce zosobňujícího všecky hodnoty ABD, ani jeden netuší, že se jejich osudy střetnou víc, než by si kdy pomysleli.

Žádné komentáře:

Okomentovat