pátek 19. září 2014

Bohové Olympu - Znamení Athény: Rick Riordan

Dlouhou dobu trvalo, než se bitevní loď Argo II konečně dostavěla. Teď je konečně připravená zavést všech sedm hrdinů do původního Říma, aby se mohlo začít vyplňovat Proroctví sedmi a všichni se znovu ocitli ve smrtelném nebezpečí. K tomu všemu nejsou nestvůry to jediné s čím si musejí dělat starosti, protože setkání římského a řeckého tábora nedopadlo úplně podle plánu. Gaia je zase o trochu blíž svému povstání a jediné, co ji zbývá, je čekat, až se polokrevní navzájem zničí.

Na tento díl jsem se velmi těšila, protože se konečně měli setkat všechny hlavní postavy a na to jsem čekala celé dvě předchozí knihy..


Ze začátku mi připadalo zvláštní, že nevím, co dělají všechny postavy, protože vždycky chodili jen po skupinkách, s tím jsem se zatím u těchto knížek nesetkala. Nevědět, co se děje na jiném místě, ale přesto tušit, že se odehrává něco důležitého, byla úplně nová zkušenost a dlouho jsem nevěděla, co si o tom myslet. Ale nakonec jsem si na to zvykla a už mi to nepřišlo ani trochu podivné, když se trojice hrdinů najednou někde objevila a to, jak se tam dostala, jsem se dozvěděla z pouhého jejich vyprávění.
V této knize nebyl jen jeden favorit, ale bylo jich rovnou sedm, kteří si byli v rámci možností rovni a každý z nich se nějak zasloužil o záchranu ostatních nebo vyřešení problému. Ale i přes to jsem měla některé radši než jiné, což dost pochopitelné; a můj žebříček by vypadal nejspíš takto: na prvním místě by se samozřejmě ocitli Percy s Annabeth, možná Percy o malinko víš, ale o těch dvou není pochyb, takže je skoro nemůžu počítat. Hned za dvojicí z první série, tedy na třetím místě, by se umístil Leo, ten se na rozdíl od ostatních nesnažil všem ukázat, jak je ve všem dobrý a co všechno umí, bez něj by se žádná výprava nekonala a oni ho potřebovali, ať už chtěli nebo ne. Za Leem by s největší pravděpodobností následovala Hazel, jakožto dcera jednoho z hlavních bohů si zaslouží čestné místo uprostřed. Jejího nevlastního bratra Nica jsem si vážně oblíbila a jeho moc mě stále nepřestala fascinovat, a i když Hazel zatím nedostala možnost svou moc pořádně využít, nevzdávám se naděje a doufám, že předvede něco opravdu legendárního. Páté místo zaujímá Jason, který se podle mě až moc snažil předčit Percyho, aby dokázal, že on je ten lepší vůdce. A řekla bych, že kromě jeho síly nevyniká v ničem tolik, jako ti výše zmínění. A rodokmen by neměl člověka nadřazovat nad ostatními lidmi a já se nemůžu zbavit dojmu, že ho v táboře Jupiter zvolili prétorem jen kvůli jeho otci, jakožto nejvyššího boha. Šesté místo obsadil Frank, který se v pár věcech od Piper zase tolik neliší. Součástí výpravy se stal jen proto, že se dokáže proměnit na jakékoliv zvíře, což je podle mě dost přehnané už i na tento příběh. A u Piper, dcery Afrodity, jsem stále ještě nepochopila, co vlastně dělá mezi sedmi, vždyť oni jeli bojovat, ne se v Římě prohlížet v zrcadlech. Navíc těžko se svou miniaturní dýkou něco zmůže, když kromě výpravy před pár měsíci nečelila žádné nestvůře.
Takový dojem na mě zatím udělaly jednotlivé postavy, ale co by to bylo za knížku. Kdybych si oblíbila každého do jednoho, někdo mi prostě lézt na nervy musí, co by to potom bylo za zábavu.


Jednotlivé scény a akce byly promyšlené a humor typický pro Rickovy knihy, zde také nechyběl. Pro mě to byl zatím nejlepší díl Bohů Olympu, ať už kvůli setkání všech postav, cestování do Itálie nebo velmi překvapivý konec. Tuším, že to bylo poprvé, co jsem závěr s těmito hrdiny opravdu nečekala a to se mi velice líbilo.

K příštímu dílu se kromě místa konání neobjevily žádné náznaky, takže netuším, jaké mýty a legendy mám čekat tentokrát, ani na jaké bitvy a překvapení se mám těšit. A to ještě zvyšuje moje nadšení.

Hodnocení: 5/5

Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji nakladatelství Fragment

Žádné komentáře:

Okomentovat