neděle 24. srpna 2014

Etiketa & Špionáž: Gail Carriger

Sofronie je nejmladší dcera paní Temminnickové, ale zdaleka není jako své starší sestry. Ze všeho nejradši šplhá na všechna dostupná místa a je pro každou lumpárnu. Nezajímá ji, co má zrovna na sobě ani v jakém stavu. Ale její matka z ní chce mít kopii sebe samé nebo, aby se aspoň trochu chovala jako dáma. Proto si nenechá ujít příležitost, když o Sofronii projeví zájem dívčí penzionát s těmi nejlepšími referencemi.
Mladá Temminnicková z toho nemá ani trochu radost, ale brzy ji dochází, že tohle není škola, ve kterou její příbuzní doufali. Nepochybuje, že s trochou práce z ní bude opravdová dáma, ale taková, která dokáže odvést pozornost, házet noži, šplhat nebo rozpoznat jedy a protiléky. Tohle je pro ni ta pravá škola, z jakého jiného důvodu by jinak lezla do kuchyňského výtahu, než aby odposlechla soukromý rozhovor, ale ze všeho nejdříve musí zvládnout správně mrkat, omdlévat a tančit. Pouští se tak do svého vlastního dobrodružství.

Tento pěkný kousek do své knihovny jsem dostala darem a jsem za něj velice ráda. Popravdě jsem vůbec netušila do čeho jdu. Nikdo mi knihu nedoporučil ani se o ní nezmínil, ale přece jenom mě zaujala. Bylo to nejspíš první z tohoto žánru, kterou jsem kdy četla, ale myslím, že jsem si vybrala dobře. Povedlo se mi začíst do děje už někdy ve třetí větě a každou chvíli zaujala nějakým novým nápadem nebo roboty, kteří tak úplně do devatenáctého století nepatří.
Hlavní hrdinka Sofronie mi už od začátku byla sympatická, nejspíš to začalo v době, kdy proskočila kuchyňským výtahem, když se řítil dolů. Zbožňovala jsem její myšlení, praštěnost a vynalézavost. Ne, že by byla přímo vypočítavá, ale většinu věcí využívala ve svůj prospěch. K tomu byla milá a kamarádská, ale zdaleka to nebyla ta dokonalá hrdinka, kterých jsou knihy plné. Bylo to takové zvláštní čtení, že ani nevím čemu to přirovnat, ale ostatní knihy autorky budou nejspíš ve stejné době, takže doufám, že se k nim také jednou dostanu.
Hodně se mi zamlouvalo prostředí, kde se všechno odehrává. Existuje pár věcí, které mám na knihách hodně ráda, a to, když se hodně cestuje a já tak můžu lépe poznat okolí a prostředí tamějšího světa a druhá, když se hlavní hrdinka učí nové věci, takže můžeme pozorovat na stránkách její změnu a nabývání nových zkušeností. S učením jsem z této knihy nanejvýš spokojená a s cestováním na takových sedmdesát procent, ale i tak to bylo dost.
Do devatenáctého století byly začleněny nadpřirozené bytosti, ale podle mě, to vyšlo skvěle. I když příběh postrádá nějakou hlubší zápletku, ani na chvíli jsem se nenudila. Pořád se děje něco, co zaujme a vyžaduje plnou pozornost čtenáře, ať už navazování vztahů, zakázaná dobrodružství nebo učení pukrlat.


Tahle kniha mě snad zaujala vším, co v ní bylo i nebylo, já osobně jsem si tuhle knihu zamilovala a nemůžu se dočkat dalšího dílu.



Book trailer:


Hodnocení: 4/5


Žádné komentáře:

Okomentovat