pondělí 12. května 2014

Hon: Andrew Fukuda

Jak zůstat na živu ve světě, kde jsou lidé považováni za pochoutku a všichni touží po jejich krvi?

Pravidla jsou jasná: nesmát se, nepotit se, neupozorňovat na sebe. A hlavně – nezamilovat se do jedné z nich!Gen se liší od všech ostatních. Nedokáže běžet rychlostí blesku, sluneční světlo ho nezabije a nemá neukojitelnou touhu po krvi. Není upír, je člověk. Je vybrán, aby se zúčastnil honu na poslední lidi. Jeho pečlivě utajovaný život se hroutí. Skupina bezcitných lovců začíná tušit, že s ním není něco v pořádku. Seznámení s dívkou v něm probudí city, které do té doby neznal.Gen našel něco a někoho, za co má cenu bojovat, a jeho potřeba přežít ve světě plném nemilosrdných dravců je stále silnější...




Obsahuje spoilery
Na tuhle knihu jsem byla opravdu zvědavá. Samozřejmě vím, že knížek o upírech je víc než dost, ale nějak jsem neodolala. A jsem za to ráda, protože mě kniha mile překvapila.
Líbilo se mi prostředí, ve kterém se celý děj odehrával, nadvláda upírů i hrozící nebezpečí posledním glupanům. Chválím za pojmenování určité skupiny svým vlastním jménem.
Nevím sice kolik zde bylo na světě lidí, ale jak velká je šance, že mezi sedm vybraných zvolí jednoho glupana (nebo víc)? Ale bez toho by příběh nevznikl, takže musíme přehlédnout nepravděpodobné náhody.
Lid v této knížce byl naprosto dokonalý. Byli to ti nejnechutnější a nejuslintanější potvory, o jakých jsem četla. Ale to je dobře, ne? Aspoň si patnáctileté holky nebudou pod slovem upír představovat dokonalého Edwarda, zářícího na slunci, a nebudou si přát, aby byli skuteční.
Avšak jejich touha po krvi mi přišla trošku zvláštní. Někteří z nich nikdy krev z glupana neochutnali, ale přesto po ní toužili víc než po čemkoliv jiném, a přitom je od sebe ani nedokázali rozeznat. A jak vůbec věděli, jak voní pach glupana, když ho předtím necítili?

Mým přirozeným instinktem je se usmát – to znamená roztáhnout rty a odhalit zuby – a ne poškrábat se na zápěstí. Mám tam citlivá nervová zakončení, ne vtipnou kost.
-str. 15

Stejně jako ředitel institutu se zajímal, proč Gen dostal zvláštní ubytování v knihovně, jsem byla zvědavá i já. V budově bylo plno prázdných pokojů, ale on dostal místo v knihovně, oddělené od ostatních. Že by to zařídil další glupan v institutu nebo ve vládě? Jeho příbuzný? Známý jeho rodičů? Tahle otázka mi zůstala nezodpovězená, ale možná se to ještě napraví.

Řešení na jeho problém s vodou jsem znala už od té chvíle, kdy se o něm zmínil, ale to on tady má být ten chytrý, ne já.
Vážně jsem se těšila na průběh celého honu, chtěla jsem vědět, jak bude lovit glupany a taky, co udělá proto, aby se neprozradil. Jenže pak se během deseti stránek všechno změnilo a mně nezbývalo nic jiného, než se s tím smířit.
Ze začátku se mi líbilo, že Gen ani nepomyslel na to, že zachrání glupany určené k lovu, protože v hodně knížkách si hlavní hrdinové myslí, že můžou všechno a právě oni zachrání celý svět. Ale tady se každý, kdo přežil snažil zachránit sám sebe. Tedy, po většinu příběhu to tak bylo, takže musím říct, že mě konec mírně zklamal. Ne proto, co se dělo nebo jak se to dělo, ale kvůli proč se to vůbec dělo.
Ale je pravda, že posledních pár vět splnilo svou funkci a správně navnadilo na druhý díl. Dokonce jsem měla „husí pupínky“.
Určitě knihu doporučuji si přečíst. Hlavně těm, kteří nemají rádi upíry, protože v téhle knize bude vaše nechuť k nim oprávněná. A taky vám řekne, proč je lepší žít jako glupan mezi glupany a ne jako glupan mezi cizí rasou, kdo by to náhodou nevěděl. 



 Book trailer

Hodnocení: 4/5


Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji nakladatelství Fragment.

Žádné komentáře:

Okomentovat