pondělí 9. září 2013

Vampýrská akademie - Poslední oběť: Richelle Mead

Po tom co byla Rose obviněna, je zavřena ve vězení na královském dvoře a čeká, až ji budou moct dostavit k soudu. Její kamarádi se snaží najít jakýkoliv důkaz, který dokazuje její nevinu. Ale když zjistí, že soud má být už za dva týdny, vědí, že nemají šanci něco najít za tak krátkou dobu, a proto vymyslí dokonalý plán, jak Rose dostat z vězení. Alchymistka Sydney dluží Abemu laskavost, takže je do celého plánu také zapletena, a spolu s Rose a Dimitrijem utíkají pryč od královského dvora. Ale Rose se nemůže spokojit s myšlenkou, že má jenom sedět a nic nedělat, zatímco ostatní hledaní něco po čem by se mohla bezpečně vrátit. Když byla obviněna dostala od jednoho dhampýra, který patřil královně, dopis. Sdělil jí, že existuje ještě jeden Dragomir, a kdyby ho našli, Lissa by mohla zasedat v královské radě. Nikdo sice není přesvědčený, že je dopis pravý, ale věří Rose, takže se vydávají na cestu po stopách Strigojky, která má nějakou spojitost s novým královským. Aby získali čas Lissa kandiduje na královnu, a protože je posledním žijícím Dragomirem lidé ji podporují stále víc. Ale tím, že je poslední ví, že se nemůže stát královnou, i když to takhle zákon přesně neříká. Avšak Lissin sourozenec by mohl všechno změnit, ale stejně tak i vrah, který je Lisse blíž než by očekávala.



Hodnocení podle mě:
Jako první co mě napadne co o této knize říct je - chudák Adrian. Vážně už když se v sérii objevil mi bylo jasné jak to skončí, ale mně ho bylo tak líto, že to ani není možné :'(. Jak mu to mohla udělat?
Ale líbilo se mi, že jako jediná kniha v této sérii, nepostrádala akci na začátku. Hned se něco dělo a Sydney jsem konečně začala mít ráda. Teda ne, že bych neměla ale ve čtvrtém díle mi připadala hrozně protivná. Krvavém slibu jsem ji prostě nemohla vystát, což je docela ironie, když ji mám asi radši než Rose.
Když byli Dimitrij, Rose a Sydney v tom táboře lidí, dhampárů a Morojů (nevím přesně jak se jim říkalo, ale Sydney tam své společníky představila jako Poskvrněné), tak mě docela zarazilo, když Rose řekla, cituji: "Lidé a Morojové se k sobě nehodí. Je to primitivní a špatné..."
Ale když přehlédneme tyhle věci, tak se mi kniha líbila nejvíc z celé série.

Žádné komentáře:

Okomentovat