úterý 3. září 2013

Vampýrská akademie - Krvavý slib: Richelle Mead

Potom, co Rose rozhodla najít Dimitrije a zabít ho, aby jeho duše měla klid, se vydává do jeho rodné země. Hned za hranicemi Ruska se občas v nějakém městě vypořádá se Strigojem, až za ní jednou přijde Sydney a začne ji poučovat, že by takhle těla neměla nechávat na ulici, že pak je pro ně těžší utajit těla před ostatními. Rose nikdy nic podobného nezažila, protože Sydney byla ve skutečnosti člověk a nikdy nepotkala nikoho, kdo věděl tolik o světě vampýrů,  aniž by byl jeden z nich. Sydney  má z ní evidentně strach, ale dokáže se zbavit těla Strigoje, aniž by to bylo nápadné - dokáže ho rozpustit nějakou alchymistickou tekutinou. A taky se jí tak představí - jako Alchymistka. Mluví o společenství lidí, kteří chrání tajemství vampýrů před světem.
Dimitrij se jednou zmínil o městě, ve kterém vyrůstal a Rose se na toto místo začne hned vyptávat, protože je přesvědčená, že se vrátil právě sem. Sydney ví o čem to mluví, ale odmítá jí prozradit, kde se toto místo nachází. Chce ji pomoct, tak ji tam sama zaveze, protože její nadřízení to po ní chtějí.
Rose dá práci Dimitrije najít, ale když ho nakonec přeci jen najde, stane se jí něco nepředstavitelného. Zaváhá...



Hodnocení podle mě:
POZOR, SPOILERY!!!
První polovina knihy zase nebyla nic moc. Teda určitě bych nepřeskočila půlku knihy, kdybych to věděla, ale je pravda, že se tam nic moc nedělo. Od kapitoly, kde se tam Dimitrij objevil, jsem knihu fakt nemohla odložit. Sice jsem po celou dobu měla husí kůži a nejednou jsem si myslela, že z ní taky bude Strigojka (ne, že by mě to překvapilo). Hrozně jsem se Rose bála, když byla u něj. Ani nevím, kde se to ve mně vzalo, ale prostě jsem Dimitrojovi v jednom kuse nadávala...v tu chvíli jsem ho nenáviděla. A to, že je Abe otec od Rose, mě taky docela překvapilo, sice myslím, že to ve "druhé sérii" (knižní) zmiňovali, ale asi jsem to nepokládala za důležité.

Žádné komentáře:

Okomentovat