sobota 6. dubna 2013

Spojení krve: Nicky Perry


Hodnocení podle mě:
Když jsem říkala, že se popis děje podobá filmu Underworld. Tak už vím, že se mu podobá jen ten popis. Kniha je úplně o něčem jiném a má jen vyjímečně podobné znaky. Nelíbilo se mi, že už v první kapitole (prologu) autorka prozradila, jak skončí celá kniha (vždycky jsem si myslela, že prolog je, co se stalo před nějakou dobou a ne to, co se teprve stane). Ne sice úplně, ale většinu z toho, kdyby tam prolog vůbec nedávala, tak by byla kniha mnohem zajímavější. Trvalo mi celkem dlouho než jsem knihu celou přečetla, ale když jsem začala tak mě děj brzy pohltil a o čas jsem nejevila žádný zájem. V jedné kapitole, když Lauru srazí auto, tak mě zarazilo, že to vlastně vůbec nikdo neřešil. Všichni jen měli starost aby byla v pořádku, ale nikde se nikdo nezeptal, kdo vlastně řídil auto, v nemocnici je vůbec nezajímalo, co se vlastně stalo. Ani nikdo nezavolal policii a dokonce ani rodiče od Laury vůbec neřešili, že jejich dceru právě srazilo auto, jen za ní přišli do nemocnice a starali se o ní.
Jinak se mi kniha líbila téměř celá, ale ten konec byl takový divný. Ve všech filmech i jiných knížkách je, že vlkodlaci jsou silnější a většinou ani pět upírů proti jednomu Lykanovi nemají šanci, ale tady bylo sotva třicet upírů a jeden člověk proti dvě stě vlkodlaků. Navíc je logické, že vlkodlak bude silnější než upír když je proměněný, ale autorka z nich udělala slabochy. Ne, že by to tentokrát se silou nadpřirozených bytostí muselo být stejné jako jinde, ale řekla bych, že takhle slabí by proti upírů nebyli ani lidi natož Lykani.
Kniha je psána převážně za Soňu, ale je jsou tam asi tři kapitoly Garyho. To se mi na knížce líbilo, protože za něj dopňovaly části, kdy nebyl se Soňou, a nebo když s ní byl, tak aspoň vysvětlily, jak se cítil on.
Myslím, že to je první kniha od české autorky, která se mi fakt líbí (až na ten konec). Takže jsem ráda, že jsem si ji koupila.

Žádné komentáře:

Okomentovat