středa 10. dubna 2013

Hraničářův učeň Ledová země: John Flanagan

Will s Evanlyn, jsou na moři jako zajatci. Nemají moc velké vyhllídky a postupně se smiřují, že budou prodáni do otroctví a už se neuvidí. Král Halta nepustí hledat svého učně, ale ten se nechce smířit s tím, že nic nemůže dělat, a tak vymyslí způsob, jak ho král propustí ze svých služeb. S Horácem se vydává do Skandie zachránit svého učně a dceru krále.
Jak předpokládali Will s Evanlyn byli rozděleni - Evanlyn byla vybrána jako pomocnice v kuchyni a Will šel pracovat ke dvoru, což byla nejtěží práce ze všech a téměř rozsudek smrti. A měl pravdu, protože nemohl jen tak přihlížet, jak někomu ubližují. Postaví se staršímu otrokovi, který nad ostatními dohlíží a ten si Willa pěkně podá. Podstrčí mu něco, po čem ho Will bude poslouchat na slovo a sám stratí vládu nad svou myslí, stane se zněj doslova chodící mrtvola, jako z hodně chlapců před ním - většina z nich nepřežila. Halt s Horácem se dostanou do "zajetí" krutého vládce malé vesnice, ze které chtějí vyjet lodí do Skandie. Panovník sice říká, že jsou jeho hosti, ale všichni vědí, že je nepustí, jestli chcou odejít. Halt ani Horác se mu nelíbí a usmyslel si, že zjistí Haltovi tajemné schopnosti nebo je oba dva zabije aby upevnil svou vládu.



Hodnocení podle mě:

Musím říct, že předchozí dva díly mě bavily více, ale některé kapitoly byly vážně promyšlené. Někdy mi hrozně lezlo na nervy, když se stalo něco mimořádného, skončila kapitola a další začínala za druhé dvě postavy. Z toho jsem za polovinou knihy skoro šílela. Ale konec byl dobrý, takže jsem se zase pustila do dalšího dílu.

Žádné komentáře:

Okomentovat