sobota 6. dubna 2013

Harry Potter a Kámen Mudrců: J. K. Rowling


Zlý čaroděj Lord Voldemort pustoší zemi, zabíjí lidi i čaroděje jen pro zábavu a k tomu používá jednu ze tří zakázaných kledeb, kterou ještě nikdo nepřežil. Jeho černé magii neujde ani rodina Pottrových, ale stane se něco, co Voldemort neočekává - jeho kledbu přežije malý kluk, kterému je sotva jeden rok. Nikdo nechápe, jak se to může stát, ale chlapci zůstane jen jizva na čele ve tvaru blesku.
Čarodějové od něj očekávají velkou moc, ale teď ho musí dát někam, kde se o něj postarají. Proto ho pošlou k jeho tetě, strýci a stejně starému bratranci Dudleymu Dursleyovi. Ti sice kouzlit neumí, ale o světě magie ví. Když je Harrymu jedenáct let příjde mu dopis, který přinese sova. Zvou ho do Školy čár a kouzel v Bradavicích, aby tam přes školní rok studoval. Teta ani strejda ho nechtějí nikam pustit, neřekli mu pravdu o smrti jeho rodičů a ani mu nechtějí říct o tomto, mudlům skrytém, světě. Nakonec se toho ujme Hagrid a ukáže mu tento jiný svět. Avšak v Bradavicích je více než jeden podivných učitelů a více než jedno nebezpečí.



Hodnocení podle mě:
Je to jedna z prvních knížek, kterou jsem četla dobrovolně, bylo to ve třetí třídě a ještě teď si pamatuju jakou jsem měla radost, když jsem po třech dnech dočetla první kapitolu. Četla jsem ji asi dva měsíce :), ale knížka mě bavila a chystám se ji přečíst znova, tentokrát v angličtině. Nepochybuji, že mě bude bavit stejně jako kdysi.


Stáhnout: ZDE (česky)
ZDE (Anglicky)

Žádné komentáře:

Okomentovat